Σύγκρουση και Συνύπαρξη: Διαβάζοντας τα συναισθήματα…»
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Κακαλίδης Γεώργιος(ΠΕ01 Θεολόγος)
Ταγαρά Κωνστάντζα (ΠΕ80 Οικονομολόγος)
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024-25 οι μαθητές/-τριες του τμήματος Α3 της Α’ Λυκείου συμμετείχαν σε Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο «Σύγκρουση και Συνύπαρξη: Διαβάζοντας τα συναισθήματα…».Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην αίθουσα του Α3 από τον Δεκέμβριο 2024 μέχρι και τον Απρίλιο 2025, εκτός Ωρολογίου Προγράμματος.
Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα που αφορούν τη διαχρονική αρετή της συγχώρησης και την καλλιέργεια υγειών σχέσεων με τους ανθρώπους που τους περιβάλλουν (συμμαθητές, φίλους, εκπαιδευτικούς και γονείς). Παρατήρησαν τον διαφορετικό τρόπο σκέψης, ερμηνείας και αντίδρασης των ανθρώπων σε κοινά ερεθίσματα αλλά και τα κοινά σημεία που μας διακρίνουν. Κατανόησαν τη σημασία του σεβασμού της έμφυτης αξίας κάθε ανθρώπου και της αποδοχής του μοναδικού προσώπου που συνιστά καθένας μας. Έμαθαν τι είναι η συγχώρηση και ποια είναι η διαδικασία της, τρόπους διαχείρισης του θυμού τους εξαιτίας κάποιας αδικίας ή απόρριψης και κάθε άλλου αρνητικού συναισθήματος το οποίο προκύπτει μετά από μια μικρή ή μεγάλη τραυματική εμπειρία/πληγή. Έμαθαν να προσπαθούν να ανοίγουν νέους δρόμους συμφιλίωσης και ειρήνης στις μεταξύ τους σχέσεις. Απέκτησαν πολύτιμες και αξέχαστες εμπειρίες και γνώσεις, επικοινώνησαν και μοιράστηκαν τα συναισθήματά τους και διέδωσαν τις εμπειρίες τους στο συγγενικό και φιλικό τους περιβάλλον. Μεταξύ άλλων με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα οι μαθητές:
- Συνεργάστηκαν, αντάλλαξαν απόψεις, προβληματίστηκαν, ενημερώθηκαν, ευαισθητοποιήθηκαν, ανέλαβαν πρωτοβουλίες, πρότειναν σχετικό με τη θεματολογία υλικό, συνέταξαν σύντομο κείμενο παρουσίασης της δράσης τους, χρησιμοποίησαν τις νέες τεχνολογίες, αποτύπωσαν τις κυριότερες εντυπώσεις τους σε χαρτόνι δημιουργώντας μια υπέροχη ζωγραφιά και αποκομίζοντας γνώσεις και εμπειρίες.
- Ανέπτυξαν την ικανότητα αναγνώρισης και διαχείρισης αρνητικών συναισθημάτων, όπως η αδικία, ο θυμός και η απόρριψη.
- Κατανόησαν την έννοια και τη διαδικασία της συγχώρησης.
- Ενίσχυσαν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη και την ικανότητά τους για ενσυναίσθηση.
- Απόκτησαν δεξιότητες συμφιλίωσης και ειρηνικής επίλυσης συγκρούσεων.
- Μετέτρεψαν τραυματικές εμπειρίες σε ευκαιρίες προσωπικής ανάπτυξης και εξέλιξης.
- Ανέπτυξαν μια νέα οπτική απέναντι στις δυσκολίες της ζωήςκαι ενίσχυσαν την προσωπική τους ανθεκτικότητα.
Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπάρχει αναρτημένο φωτογραφικό υλικό από τη διδακτική επίσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μετόχι του Αγ. Χαραλάμπους καθώς και η ζωγραφιά-έργο έκφρασης των συναισθημάτων των μαθητών μας.


Σύνδεσμος παρουσίασης του προγράμματος στη σχολική κοινότητα:
Σύνδεσμος προς διαδραστικό παιχνίδι Kahoot.
https://create.kahoot.it/details/df402282-4039-4cea-b886-820793123cfb
Σύνδεσμος προς το ερωτηματολόγιο αποτίμησης της δράσης
https://forms.gle/8WytBgwn1mZidEZh6
Παρουσίαση των δράσεων του προγράμματος, στο πλαίσιο της διάχυσης στη σχολική κοινότητα, στο αμφιθέατρο του σχολείου μας στις 15-05-25.




